Balans

Hej goingar! Klockan är typ 22 denna måndagskväll och jag försöker verkligen plugga men gud vad svårt det är efter uppehållet med praktiken! Sen är ju inte mekanik det lättaste ämnet heller…

Ville egentligen bara understryka vikten av att hitta BALANS i sin vardag och inte pusha sig till det yttersta varje dag. Hör på detta:

Idag såg planerna för min eftermiddag ut såhär: komma hem, äta något, plugga en timme, ut och springa följt av styrkeövningar, plugga lite till, duscha, äta, läsa, måla naglar, göra ansiktsmask, dricka te och plugga ännu lite till. 

Såhär blev det: att bara ta sig hem, dödstrött och hungrig i snålblåst och sena bussar, var en pärs. Kommer hem och känner att man inte orkar någonting. Så jag  kollade youtube. La ner tanken av en löptur direkt. Det enda som faktiskt blev av under min eftermiddag var en kort mobilfri promenad för att få energi. Inget plugg. Ingen prestation värd att nämna. 

Men vad som är värt att nämna, kompisar, är att jag lyssnade på mig själv.  Kände att idag var jag tvungen ta det lugnt. Det är något som jag tror alla kan bli bättre på. Tänka bort alla krav och ”perfekt-liv-ångest”. 

BALANS hörni. Utan den blir det ohållbart. 

💜💗💜💖

En reaktion på ”Balans

Lämna en kommentar