Som ett höstlöv i vårens första flod

Mycket nu. Mycket men ändå lite. Innan allt liksom tagit fart. Skolan börjar på måndag. Har dock varit i Jkpg sen fem dagar och tentapluggat. Känt mig lite rotlös. Men ändå hoppfull. Taggad. Det är så kallt och mörkt men vetskapen om att VÅREN väntar gör det uthärdligt. Kollar på gamla bilder och blir så där nostalgisk som jag har så lätt för att bli. Från vårar och somrar. Från januari förra året, då man var fadder för första gången. ETT ÅR sedan. Sjukt. Men skönt ibland, när tiden går så nya saker kan komma ens väg. Några erfarenheter rikare.

Idag flyttar syrran till Umeå och blir läkarstudent. Jag har processat det i hjärnan länge nu, men tycks ändå inte greppa det. Som någon sa så kommer vi ju ändå inte kunna ses varje helg, varje dag, oavsett var vi pluggar. Är i alla fall jäkligt stolt över den människan. Tänk att jag får kalla henne min syster. 

Det är fint väder idag förresten. Gå ut och njut, i alla fall några sekunder! Och ha det gött! 

 

  

Kommentera

