2015 – ännu ett år som ska bli det bästa hittills

Så var det nytt år. Gott nytt år på er!! Visst var 2014 ett chockerande, galet och icke förutsägbart år? Jag har alltid svårt för avsked. Nyår brukar dock inte vara så ”jobbigt”, inte heller denna gång (hade ingen nyårskänsla förrän vid de fantastiska fyrverkerierna på tolvslaget), men något var det. Inte att det var svårt att säga hejdå till 2014. Mycket var tvunget att avslutas. Bland annat plugg-utmattning, och all osäkerhet och tveksamhet som kommer efter studenten. Och saker däremellan. Men det fanns också saker som gjorde året till ett mycket fint och minnesvärt sådant. Såsom fina stunder med familjen, med vänner, sista terminen på den bästa skolan, en väldigt fin sommar i Fjällbacka (vi VANN JU TILL OCH MED TJÖRN RUNT), att bli antagen till högskolan och plötsligt ändras ens liv. Chocken att plötsligt ha flyttat hemifrån. Det ligger både vemod och spänning i det.

I skrivande stund blir jag nästan lite känslosam. Här hemma i säkerheten, där jag spenderat i princip hela mitt liv, känns det ”nya” livet så långt bort. Det är nästan att jag vill stanna här och vara barn ett litet tag till. Men faktum kvarstår. Om mindre än två månader fyller jag och Clara 20 år. Och vi båda flyttar ut. Tiden går alldeles för fort.

Visst kan man ibland fastna i det förflutna? Älta över det man borde gjort annorlunda? Sagt det där man gick och tänkte på, tagit den där risken? Det är jag expert på. Men nu ska det fanimej bli ändring på det. Man ska leva i nuet. Ta hand om de som bryr sig om en. Och om 2015 inte blir det BÄSTA året i HELHET, nähäpp då blev det väl inte så. Men då har man i alla fall haft det BÄST i de små stunderna.

Med de här smått djupa, men o så viktiga orden, önskar jag er ett fint år.

IMG_8838

Processed with VSCOcam with f2 preset

IMG_9125

Processed with VSCOcam with x1 presetIMG_8178

IMG_8369IMG_1577

IMG_1784IMG_1926

Detta är bara ett liten bit av alla guldkorn från 2014. 

Kommentera

