När allt känns lite lagom overkligt

Hej på er! Jag tänkte bara kika in här eftersom det var ett bra tag sen jag bloggade. Och ni vet vad jag brukar säga om sånt? Att man helt enkelt har för mycket bra grejer för att hinna skriva. Jag kan väl säga att jag i denna stund inte riktigt har tid men så får det vara. 

Ni som följer mig vet att jag sökte in till Chalmers, men slutade som reserv efter första urvalet. Och så ivrig som jag var för att få börja plugga, tog jag bort min reservplats och gjorde senanmälan till en skola som jag hade större chans att komma in på. Nämligen JTH (Jönköpings Tekniska Högskola). Och till slut blev jag ju antagen! Med kort varsel fick jag alltså lämna mitt sommarjobb i Fjällbacka och flytta till Jönköping. Här har vi nu haft nollning sedan måndagen den 18 augusti, en procedur som har sitt slut nu på torsdag. Men det känns som det gått en hel evighet. 

Imorgon börjar plugget på riktigt, med den första föreläsningen i linjär algebra och funktionslära

klockan 8.00. Nu, 18.49 denna söndag, smattrar regnet mot fönsterrutan och hösten känns faktiskt redan kommen. Men det är bra. Jag har en bra magkänsla. Väldigt pirrig och väldigt nervös, men också oerhört taggad på att få följa en väg som jag valt att gå på egen hand. 

Jag klarar detta och ni klarar det – vad ni nu ska göra till hösten. Gå in med 110 procent, få tillbaka lika mycket och mer! 

 

IMG_8320 

 

 

Kommentera

