Vad gör väl det om hundra år

Vad gör väl det om hundra år

Goingar! Söndag i vanlig ordning idag. Trots vindar nära stormstyrka begav jag mig ut på en runda imorse efter en långfrukost med la familia.

Resten av dagen har jag skrivit på en förbannad historiauppsats som naggat mig i nacken i flera veckor. Det är ju ett intressant ämne – övergången från jägar-/samlarsamhälle till jordbruk- men jobbigt då vi inte har fått någon grundläggande undervisning. Nåväl, det är väl inte så betygsavgörande hoppas jag.

Ikväll kommer Allt för Sverige på teve, jag taggar! Ett av de bästa teveprogrammen. Annars har jag börjat kolla på Orange is the new black, en serie om ett kvinnofängelse. Se den! Den är annorlunda men rätt så bra.

Kommentera

