Vad en söndag kan erbjuda.

Vad en söndag kan erbjuda.

Det har varit precis som en söndag ska vara. En dag man inte tänker mycket på men som är rätt så värdefull ändå. Jag har läst min bok, ätit våfflor efter promenad i bistert väder, lyssnat på musik, lirat gitarr och hängt med min syster.

Just en dag som denna är då alla minnen plockas fram. Vi kollade igenom hela kamerarullen på min iPhone (som jag haft i 2 år)…gissa om det var många väldigt onödiga bilder! Framför allt egopics…en av mina ovanor.

Förutom gamla minnen är det även förhoppningar om det nya året som kryper fram – är det bara jag som blir pirrig i magen av att vi har våren framför oss?

Nu har middagen förtärts och jag spelar igenom gamla spotify-listor. Inser att morgondagen börjar tidigt och innebär sega lektioner. Men nu ska vi faktiskt se till att detta blir en helsikes vår, en kick-ass termin och inte låta vintergrå depp hålla oss tillbaka. Jag vill inte se tillbaka och tänka att man kunde leva mer.

Fram med kvittret och pirret och gnistan. Gör måndagen till det den ska vara.

Kommentera

