Vilken start (och avslut)!

GOTT NYTT! Nu var vi här igen, nytt år. Mäktigt. 2012 är ett minne blott och 2013 står helt öppet framför en. Man blir nästan lite stressad, vad har jag för storslagna nyårsmål? Inte vet jag, det får väl komma på vägen. 

Men för att komma in på rätt spår så tänkte jag berätta om mitt nyårsfirande! Det känns roligt att ha varit på olika sorters firanden de två senaste åren. I år var jag bjuden till firandet hos en fellow rudebeckare som dessutom bor i mina hoods. Vi var 10 pers, de flesta från rudebecks men inte de jag brukar hänga med. Kul att träffa nytt folk! Vi åt middag, efter prat och småplock i köket, det var en väldigt typisk nyårsstämning. Musik spelades högt ur högtalarna och vi dansade som om det vore den sista kvällen. Gangnam style, random gangsta-rap, Happy New Year och The Final Countdown, såklart! Kanske nämnvärt att det tog några droppar saft att släppa loss… Men så, vid tolvslaget hade vi ”champagnen” redo och hällde upp i glasen så skummet sprutade åt alla håll. 

Idag vaknade jag vid elva. Eller tja, jag hade svårt att sova hela natten men låg och drog mig i sängen. Och möttes av det finaste, soligaste nyårsvädret lagom till frukost. Såg på nyårskonserten från Wien (en tradition) och sedan ut på en liten promenad med mamma. Dagen har svischat förbi, jag har sett på sista avsnittet av Downton Abbey en gång till och ”matat” den nystartade surdegen. Får se om jag är något piggare imorgon! 

//Victoria, trött och längtar inte till att skolan börjar om en vecka…

Kommentera

