Revy och rekvisitahets

Hej på er! Nu har jag inte uppdaterat på ett braaa tag. Undrar faktiskt hur många ni är kvar…anledingen till denna ”torka” är ren stress och fullbokat schema. Kemislutprov förra veckan och revyjobb denna veckan. Revyn gör vi tvåor på Rudebecks som vi hållit på med ett par veckor, i helgen är det premiär. Sammanlagt 6 föreställningar på 3 dagar. Från och med igår är det revyjobb på heltid. Så roligt och skönt det ska bli när det är överstökat, även om det är roligt att vara en del i ett projekt som detta! Man lär känna folk utanför klassen och samarbetsinstinkten kommer fram. 

Faktum är att jag skrev ett långt inlägg igår, den 12/12-2012, som av någon anledning inte sparades! Där skrev jag bl.a mina tankar om det magiska datumet. Dem orkar jag inte memorera i denna stund, ni får filosofera lite själva. För nu ska jag ta min tekopp, mina pepparkakor (hur många har jag inte ätit den senaste tiden??) och bänka mig framför Historieätarna. Hoppas på ännu ett roligt och lärorikt avsnitt! Sedan är det nog läggdags, imorgon väntar en lååång hektisk dag (förstår nu dem som säger att de faktiskt inte hinner träna). Och jag håller med Elaine Eksvärd om att dagens första kopp kaffe är den bästa. Att jag brygger kaffe är ett tecken på att jag lever. Så beroende har jag blivit under min korta gymnasietid (favoriten är fortfarande cappuccino…)

Ha de gott!

Kommentera

