Torsdag – dagen innan fredag!

Åh, vilken regnig torsdag. Allt är alltså som det ska. Idag har varit en rätt bra dag, började kl tio och sedan har det löpt på. Lektionerna var för omväxlings skull inte så krävande heller, vilket var skönt. Vi besökte även våra gamla hoods i skolan, de ligger inte alls långt bort från det klassrum vi har nu, men det kändes så nostalgiskt! Jag saknar trapphuset där, bildsalen, pianot i Humlan, julgranen i garderoben! Många fina minnen från ettan helt enkelt! Saknar det en aning…

Nu sitter jag på bussen hem, äntligen! I eftermiddag väntar plugg och kanske en promenad (jag älskar att bara strosa omkring och rensa tankarna). Det är nog en bra uppladdning inför provet imorgon också.

På tal om det är det ju fredag imorgon! Hoppas ni också taggar och ser fram emot en underbar helg (i princip läxfri för mig). Kanske blir det shopping på lördag, behöver verkligen uppdatera min garderob!
Hemma väntar en kopp te, ha en härlig eftermiddag!
P.S på bilden ser ni en dikt som roliga Karolina skrivit, uppmuntrande inför kemiprovet!

20121018-162646.jpg

Kommentera

