Från depp till pepp

Imorse när jag vaknade trodde jag att det var måndag morgon och jag hade försovit mig. Lyckligtvis var ju så inte fallet. Så jag somnade om och sov till efter tio. Skönt! Idag gjorde det ingenting heller eftersom solen inte skiner. Ganska mysigt att kunna vara inne och ta det lugnt på en söndag!

Nu sitter jag alltså här och skriver, tänker på veckan som gått och den som kommer. Vi har bara gått ca en vecka i skolan och redan har man mycket att tänka på. Men jag ska inte låta allt skölja över mig! I onsdags var jag och Clara på en fotokurs som anordnades av butiken där vi köpte vår kamera. Det var gratis för det följde med i ”paketet” vid inköpet. Hur som helst var det väldigt skönt att ta en break och göra något kul på en vardagskväll, man kommer bort från all hets. Och den känslan följde med även dagen efter! Detta plus att mitt sug och intresse för att fotografera har ökat, man ska inte ta och bli fotograf?? 😉 En annan rolig grej, eller tja en väldigt liten sak (men ändå), är att jag inhandlade ett plagg på HM som jag tänkt köpa ett tag nu. Har letat i många butiker men som fattig student kan man bli en aning snål och tänker en gång extra innan man köper något för överpris. Därför blev jag så glad när jag hittade denna jeansskjorta för ungefär hälften av vad den skulle kosta någon annanstans. Närapå ett fynd i jämförelse!

Efter detta inlägg ska jag på allvar ta tag i engelskaläxan (skriva en s.k. summary), som känns otroligt tråkigt men måste göras. Inte nog med det ska den handla om något inom science…som tur är hittade jag en artikel om att choklad är nyttigt, då känns det hela lite roligare i alla fall. Sedan kommer matte och fysik (blää) som trogna efterföljare.

Men jag säger som jag hört andra bloggare säga: deppsöndag är nu mera peppsöndag!!

 

Kommentera

